تجربه کلمه ایست که انسانها بر خطاهای خویش می نهند

 
ممکن نیست بدانیم
 
در بازی غریب و هزار رنگ زندگی
 
چه بر سرمان خواهد آمد،
 
 ولی تصمیم گیری درباره آنچه
 
 در درونمان رخ میدهد ممکن است.
 
این که چگونه تفسیرش کنیم
 
، چه با آن بکنیم و آنچه سرانجام از اهمیت
 
واقعی برخوردار است، چیزی جز این نیست .
 
 
 
عشق یعنی سکوت لبهایم

عشق یعنی مرگ بیان شاعر

عشق یعنی جستجوی چشمان نوجوانی

عشق یعنی همین یک ، دو قدم تا سکوت

عشق یعنی مفهوم همین ژاله سبز

عشق یعنی قلم برداری

دست را آزاد کنی

و چشمها را بسته

رنگها را در اختیار روحت بگذاری

تا با معنا لمس کند

شاید آسمانی سبز ساخت

خورشیدی آبی

و صخره هایی نرم تر از رویاها

من اگر من باشد

تبسم خدا یعنی عشق

من اگر خود باشم

خشم ابلیس یعنی عشق

من اگر من باشم و برای من عاشق شوم

عشق یعنی همین

عشق یعنی صحبت چلچله ها را سخت ندانی

با گلبرگ شبو دوستانه صحبتی شبانه کنی

عشق یعنی قطرات باران را ببوسی

عشق یعنی زیبا ببینی

که اگر بیننده باشی

نعش هفت سال پوسیده ، یعنی تجسم زیبایی

عشق یعنی همین که هست را ببینی

در همین که هست

همین ، که هست ....

خورشید را ببوسی تا لبهایت زلال شود

شبنم را در آغوش بکشی تا قلبت شعور پیدا کند

ذهنت را با نسیم صبح از غبار فهم ، نا فهم زمانه پاک کنی

عشق یعنی باور کنی

شاید امسال بهار تا زمستان باقی بماند

که اگر خود باشی

عشق یعنی بی انتهایی

وقتی که افق تیر رس چشم تو باشد

راه بی معناست
 

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهرخ سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:06 ب.ظ http://shahrokhpoems.pesianblog.com

سلام احساسات پاک و قشنگی دارید نوشته هاتون هم خوبه من پیشنهاد میکنم بهتون شعر و به خصوص غزل معاصر رو بیشتر در زمینه تصویر سازی مطالعه کنید و اگه دوست داشتید به وب من هم یه سری بزنید ۲ تا از کار هامو نوشتم (یه غزل و یه دوبیتی ) بخونیدش اسم وب من خاطر ه های بارانی است منتظر نظریات خوب شما هستم مثل بارون همیشه پر طراوت باشید مهندس شاه علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد