پیر شده ام ننه! زیادی فکر می‌کنم ...!

 

چند معادله هست که نمی‌تونم حلش کنم....

 

     - چی هست؟

    - کرایه رفت و آمد من 1400 تومن بود – هر کورس 700

تومن- و حالا هر کورسی 1500 شده، که در مجموع میشه 3000

 تومن روزانه! حساب کن که من فقط 20 روز برم سرکار- با

حساب تعطیلی و مرخصی‌ها!!!-  یعنی 32000 تومن فقط کرایه

زیاد شده! حالا من با 20000 تومن افزایش سالیانه حقوقم، چه

جوری باید فقط از پس این یکی بر بیام؟

     -  این یک قدم راه  که دیگه تاکسی نمی‌خواد! پیاده روی کن...

     - آخه ساعت 3 ظهر .. تو این گرمای بالای 50 درجه....

طاقت فرساست!

    - داری با دید بدی نگاه می‌کنی... خیلی هم خوبه.. کلی عرق

می‌کنی و لاغر می‌شی! تازه یادت رفته که اصلا آب نمی‌خوردی..

 حالا که می‌رسی خونه یه بطری آب رو خالی می‌کنی... خیلی هم

برای سلامتیت بهتره!

     - اون ساعت ظهر پرنده تو خیابون پر نمی‌زنه..

اگر مثل اونروز کسی بیافته دنبالم و از پرخاش من نترسه چی؟!

 

    - ای بابا... طرح برقراری امنیت اجتماعی برای همینه دیگه!

فقط که تو مجبور نیستی مانتو و شلوار و لباس های نو بخری!

اوباش هم می شینند خونه‌هاشون!

     - من که فقط جاهای باکلاس که آدم های محترم و خوش تیپی

داره، مامورهای این طرح رو می بینم!

 

    - خیلی بی انصافی! اون همه 24 ساعت کشیک... گشت شبانه

 

 روزی – البته که با ماشین های مدل بالا و کولر های روشن

 

 باشه، اون هم تو این سهمیه بندی-... اینهمه خدمت رو نمی‌بینی؟

 

 نمی‌تونند که همه اوباش رو یهو قلع و قمع کنند!!!

 

    - رفتم مانتو بخرم، همون مانتویی که تا چند ماه پیش 30000

 

تومن بود حالا شده 42000 تومن!

 

    - تقصیر خودته دیر به دیر می‌ری بازار! چقدر گفتم هر چه

 

 می‌بینی همون وقت بخر؟ گوش نمی‌دی که به حرف من!

 

    - نه! آخه افزایش حقوق سالانه من فقط 20000 تومن در ماهه!

     - خب هر ماه که نمی‌خوای مانتو بخری! به محل کارت هم

هیچ ربطی نداره که میزهاش میخ داره و دو تا مانتوی نوت پارسال

 پاره شد! تقصیر خودته که چشمت رو باز نمی کنی .. و خیلی

بی‌هوا از نزدیک میزها می‌گذری!!!

     - امروز رفتم باگت بگیرم. باگت فرانسه شده دونه ای 60

تومن! تا دیروز 50 بود ها!!! حالا خودت بقیه قیمت‌ها و

اختلاف‌شون رو حساب کن....

 

    - ای بابا.. چه بهتر! کمتر می‌خوری لاغر می‌شی!

 

    - من یک نفرم! فکرش رو کرده ای همکار من که 3 تا بچه

 

 داره و 3 وعده باید نون بده به 5 نفر چقدر افزایش هزینه اش

 

 میشه؟ اون هم با این افزایش زیر 20000 تومن...

 

    - کُشتی منو اینقدر بی خودی فکر می‌کنی! می‌خواست 3 تا بچه

 

نیاره! بگذر دیگه...تو این زندگی ِ دو روزه که نباید اینقدر حرص

 

خورد!!!

     - فکر کنم همه مشکلت اینه که حسابت از اول ضعیف بوده!

وگرنه این مسائل ساده رو که همه می‌فهمند! اون همه آدم با باسواد

 و تحصیل کرده اون بالا نشسته اند و تصمیم گرفته اند... تو چه

کاره ای که بی خودی غُر بزنی؟

 

    - این هم هست.... فکر می کنم این گرمای هوا اثر خودش رو

 

 کرده.. دیگه هم که هیچکی نمی‌تونه تو ماشین کولر بزنه... آره...

 

حق با توست...

 

 

            پیر شده ام ننه! زیادی فکر می‌کنم ...!

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.alisalar.blogsky.com

با درود و سلام؛
بسیار خرسندم از اینکه به سرای شما راه یافته ام و بسی استفاده بردم .
فرصت کردید به بنده هم سر بزنید.
در مورد تبادل لینک یا لوگو نظرتون را بهم بگین
ومنو از نظرات ارزنده خود بهره مند سازید
با احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد