روزت مبارک کو چولوی من

 

روز جهانی کودک

children1.jpg

سهم بچه های ما چقدر بوده است؟

 

 


امروز روز جهانی منه

امروز روز  جهانی  تو

امروز روز جهانی همه بچه هاست

وقتی روز مادر یا روز پدر میشه همه جا گل و شیرینی و تبریکه

اما حالا که نوبت ما کوچولوهاس هیچکس تبریک نمیگه

انگار بچه ها چون کوچیکن کسی نمیبینتشون

البته  من  الان هم که به  ظاهر بزرگ شدم  کسی  منو نمیبنه

 دلم  میخواد یه جشن به خاطر امروز که روزمونه بگیرم

برم  به یه  مهد کودک

من امروز کلی  شادی کردم

 دلم  میخواد یه تاج خوشگل سرم بزارم

مریم جون میگفت : سوفیا دیگه  بزرگ شدی

اینقدر آتیش  نسوزن ...میمونی رو  دستمون ...

 اما  من  به ظاهر بزرگ شدم 

  حس اینکه  شادی و  بازی نکنم  اذیتم  میکنه

دلم  میخواد یکی  منو درک  کنه

 یکی  بفهمه من هنوز به  محبت و مهربانی  و  نیاز دارم

من دلم  میخواد   جیغ و داد  کنم از دیوار راست بالا برم 

دلم  میخواد  تو یه  فضای باز  اونقدر  بدوام  تا از نفس  بیفتم 

اونوقت  بابام  که  به  زحمت  خودشو  به من رسونده ...

  بغلم  کنه  بگه  مگه نگفتم  زیاد  دور نشو گم میشی

من  اونوقتا  گم نشدم  چون  کسانی بودند  که  مراقبم  بودند

حالا   سالهاست  گم  شدم و  کسی  ...


امروز فقط  منم وعروسک قشنگم  که یکسال از من بزرگتره

کاش مادرم  بود...

  و مثل سالهای پیش برام  روز کودک  میگرفت

یادش بخیر

 مامانم هیچ وقت نذاشت  

 لذت  دوران  دنیای شیرین  کودکیم  یادم بره

خیلی دوسش دارم

 

عشق من روزت مبارک

 

احساس نفرت از بزرگ  بودن

 تمام وجودم را فرا گرفته است ...

روزجهانی کودک برای همه بزرگسالانی که

ازاین طریق ارتزاق می کنند مبارک باد !

روزجهانی کودک برای تمامی سیاستمداران

هنرپیشه های هالیوود ،

نام آورانی که در آفریقا کودکان ایدزی

 را عاشقانه می بوسند ،مبارک باد !

روز جهانی کودک برای تمامی مسئولینی که

 شاهد تلاش روزانه خردسالانی که مشغول جمع آوری

 قوت لایموت از زباله های شهر تهران هستند مبارک باد !

خوشا بحال نوزادان دختری که هزار و چهارصد سال پیش زنده

بگور شدند اما در 11 سالگی به 500 هزار تومان معامله نشدند !

 

 

 در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا 
 
 انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت
 
 از کودکان ، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه
 
کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد
 
در سال 1953، یونیسف
 
( United Nations International Emergency Fund )
 
 یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل گردید 
 
 و روز  8  اکتبر " روز جهانی کودک " نام گذاری شد

 
کودکان در این روز ، خواهان یادآوری این مسئله هستند
 
 که سالانه هزینه های غیر قابل تصوری صرف تولید انواع
 
سلاحهای هسته ای و غیر هسته ای می شود حال آنکه در سال
 
 کودکان بسیاری از گرسنگی ، عدم امکانات بهداشتی ، سوء تغذیه
 
 و ... جان خود را از دست می دهند و کسی نگران آنها نیست !
 
 یونیسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار برای هر کودک
 
 می توان جان 90 درصد از کودکانی را که سالانه می میرند ،
 
نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم ،
 
 کافی است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسلیحاتی جهان هزینه
 
شود وظیفه انجمن کمک به کودکان یعنی یونیسف ، مراقبت از
 
 کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها در سالهای ابتدایی زندگی 
 
  ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان می باشد
 
همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری ، مرگ و میر در
 
کودکان و حمایت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و ... است
 
در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده است که:
 
« کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی ،
 
 محبت و تفاهم بزرگ شود »
 
به امید آنکه دنیایی داشته باشیم به دور از جنگ و هیاهو
 
 که همه کودکان در آن با آرامش و خوشبختی زندگی کنند
 
 به امید آنروز...
 
روز جهانی کودک 
 
روز حمایت از دنیای شیرین کودکی گرامی باد

 

 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
چش درومده :-) دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:35 ق.ظ

سلام بانو جان
روز جهانی کودک بر همه کودکان مبارک باد
بانوی گرامی در خصوص اینکه سهم بچه های ما چقدر بوده باید عرض کنم که بنده به عنوان یک کودک ایرانی تا حالا هیچ سهمی نداشته ام چه برسد به اینکه بگویم چقدر بوده.
ما کودکان همواره مظلوم بوده و هستیم.
ولی امیدوارم وقتی بزرگ شدم بتونم سهم کودکیهام رو هم که بهم ندادن بگیرم.
کوچیک شما : چش درومده : -)

ایلیاد دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ق.ظ http://since1989.blogsky.com

فهمه خیلیا اندازه نگاهشونه،
نگاهشون که هیچ وقت نتونستن منو باهاش ببینن!

دردامو ببینن،
حرفامو بشنون،

بعضی ها خیلی بی مرامن مگه نه؟

someone دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:26 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

روز من هم مبارک ....


موفق باشی

عطش دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:37 ب.ظ http://noorian.blogsky.com

سلام
طاعاتتون مقبول وبلاگ زیبایی دارید تبریک میگم نوشته هاتون هم لطیف و زیبا هستند برخی! عکس های وبلاگتون خیلی قشنگن مطلب روز کودکتونو چند بار خوندم ننوشته بودید از کیه
به وبلاگ من هم سری بزنید و نظرتونو بگید باشه تا این ارتباط مستمر بشه
موفق و مستمر باشید
عطش

عموتقی دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:25 ب.ظ http://donedone.blogsky.com/

من ترا بوسیدم
تا فراموش کنم قصه شیدایی را
تا بیامیزم با رنگ هوس
واپسین لحظه تنهایی را
من ترا بوسیدم
بهر تو از ره دور
ارمغان دگری آوردم
مخمل نرم نوازشها را
بر لب گرم تو جاری کردم
بیگناهم به خدا خنده و دعوت و اغوا از توست
ای سراپا تردید
موجم و دامن دریا از توست
آتشم وای مکن خاموشم
ای سرا پا تردید
ای امید گذران!!!مرو از آغوشم...

www.afsos.blogsky.com
روزجهانی کودک برتمام کودکان امروز وآینده سازان فردامبارکباد

فرزند صالح گلی است ازگلهای بهشت پیامبراکرم

سارا دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:32 ب.ظ http://http www.afsos.blogsky.com

سلام نمازوروزتون موردقبول حق
روزجهانی کودک مبارک
خیلی زیباست وبلاگتون ومحتواش
بااجازه کپی کردم اگه نخوای بهم خبربده بلافاصله حذفش میکنم درضمن خواهشا قالب وبلاگتون هم خیلی زیباست میشه آدرسش را بدی من هم همونو قالبو کپی کنم ممنون میشم عزیز
درپناه حق التماس دعا

قهرمان فراموش شده دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:55 ب.ظ http://expiredhero.blogsky.com

سلام
ممنون که سر زدی
من لینکت کردم

قهرمان فراموش شده

مازیار دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:52 ب.ظ http://www.gheseye-sokoot.blogfa.com

به نام نامی عشق...
سلام ممنون که سر زذین من مطلب جدید گذاشتم خوشحال می شم سربزنین

آرش فراست سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:32 ق.ظ

شب ها که دریا، می کوفت سر را

بر سنگ ساحل، چون سوگواران؛

***

شب ها که می خواند، آن مرغ دلتنگ،

تنهاتر از ماه، بر شاخساران؛

***

شب ها که می ریخت، خون شقایق،

از خنجر ماه، بر سبزه زاران؛

***

شب ها که می سوخت، چون اخگر سرخ

در پای آتش، دل های یاران؛

***

شب ها که بودیم، در غربت دشت

بوی سحر را، چشم انتظاران؛

***

شب ها که غمناک، با آتش دل،

ره می سپردیم، در زیر باران؛

غمگین تر از ما، هرگز نمی دید

چشم ستاره، در روزگاران !

***

ای صبح روشن ! چشم و دل من

روی خوشت را آئینه داران !

بازآ که پر کرد، چون خنده تو

آفاق شب را، بانگ سواران !

سمفونی تنهایی سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:29 ق.ظ http://www.samphony-tanhaee.blogfa.com/

سلام
تو بزرگی! باور کن!
چه بخوای چه نخوای!
روحت به وسعت زیبایی وبلاگته و احساست به بزرگی کودک!
اینقدر هم که تو توداری(میدونم آدم توداری هستی)...
مهم اینه کودکیت رو فراموش نکردی!
(اون نیشی هم که زدی خیلی باحال بود-تو قسمت تبریکات!ـ)

شادمهر بلاگ سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:12 ق.ظ http://www.amb.blogsky.com

هی روز گار ما دیگه بچه نیستیم جگر
روزگار مارو بزرگ کرد یادت اون موقع روز کوک برنامه کودک
یادته هی چه کنیم از دست روزگار

... سه‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:21 ق.ظ

شعار امسال یونیسف:
جهانی شایسته کودکان
جهانی بدون خشونت



میسوزم از این دو رویی و نیرنگ
یکرنگی کودکانه میخواهم!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:33 ق.ظ

سوفیا؟

mosafer شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:39 ب.ظ

دوستت دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد