جنینی که از پزشک تشکر کرد. ..


شاید شما با این عکس آشنا باشید .

 این عکس در ۱۹ آگوست سال ۱۹۹۹

 توسط مایکل کلنسى عکاس مجله یو.اس تودی گرفته شده است .


جنینی که در این عکس دست جراح را در دست خود گرفته

 جنینی است که دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا ( spina bifida )

 (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن کانال نخاعی ) بوده است .

در صورتی که حاملگی و رشد جنین به همین شکل ادامه می یافت در ماه های آتی احتمال

 مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود  و برای اولین بار در تاریخ پزشکی قرار شد

 این جنین در هفته ۲۱ بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد .

نام این کودک ساموئل ( Samuel Armas  )

و نام جراح دکتر جوزف برونر  ( Dr. Joseph Bruner) است .

 این عمل در یک مرکز پزشکی دانشگاهی

 ( Nashville’s Vanderbuilt University Medical Center ) انجام شد.

 
۵۴۷۸۸۹۰۰۴۳۷۰۳۳۰۰۰۰.jpg

این عکس بارها در اینترنت انتشار یافت بدون آنکه داستان واقعی آن در جایی ذکر گردد

 و هر چه انتشار یافت بیشتر به افسانه و تخیلات گویندگان آن ارتباط داشت .

بعد از عمل  ، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج کرد

 و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد

 به شکلی که دکتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس کرد .

 در این لحظه عکاس یو.اس.تودی که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل

حاضر بود تصویری را شکار کرد که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

عکاس می گوید من در کناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می کردم

 ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عکس بگیرم

 که ناگهان یک دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد .

من عکس خود را گرفته بودم

 و این داستان آنقدر سریع بود که پرستار پشت سر من فریاد کشید

وآی چه اتفاقی افتاده است .

این عکس به سرعت در فاکس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت .

هیچکس ، هرگز نخواهد فهمید که

 این یک اتفاق بود و یا یک تشکر واقعی .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد