تلخی ذهن مرا....


140907sslj7z1bgv.gif


دور یک میز شیشه ای


در فضایی خارج از تصورات گذشته ام


کمی تا قسمتی پر هیاهو


پر از انسان های خالی و به ظاهر عاشق


که نگاهشان به هر گوشه ی ممنوعی ممکن است نفوذ کند!


می نشینیم -


به زاویه ای حدود ۹۰ درجه نسبت به تو !


درست به مانند دو ضلع از یک مثلث قائم الزاویه!


از یک زاویه مشترک


ماهرانه سکوتمان را میان خط های صاف و متقاطع


راهی چشمان هم می کنیم!


به هرکس چیزی می رسد


تکه ای عین نفرت ...



تکه ای شبیه عشق ...


چیزی شبیه هیچ!


اما


نه چنان مساوی که سر انجام تقدیر را به اعتراض وا می دارد!


از کدام نیاز


دهانم این چنین بی رحمانه به تلخی می زند؟


زمان را می بینم که خنده کنان از کنارمن لی لی می کند !



با انگشت اشاره متهم به کندی اش می کنم


قهقه هایش میان هق هق من گم میشود...



تو را نمی دانم....


اما من احساس می کنم


تمام آبنبات های دنیا هم شیرین نمی کنند تلخی ذهن مرا....


قشنگ ترین خاطره هام با تو و از تو گفتنه


تو با منی هرجا برم مهر تو بند جونمه

عشقت نمیره از سرم تو پوست و استخونمه

یکدم اگه نبینمت یه دنیا دلتنگت میشم

نگاه دریایی تو آبیه روی آتیشم

واست دلم واست تنم , واست تمام زندگیم

 از تو دوباره من شدم با تو تموم شد خستگیم

نم نم بارون چشام گواه عشق پاکمه

 همنفس قسمت من دوست دارم یه عالمه

 قشنگ ترین خاطره هام با تو و از تو گفتنه

 آرامش وجود من صدای تو شنفتنه

تو با منی هرجا برم مهر تو بند جونمه

 عشقت نمیره از سرم تو پوست و استخونمه

 یکدم اگه نبینمت یه دنیا دلتنگت میشم

نگاه دریایی تو آبیه روی آتیشم

 واست دلم واست تنم , واست تمام زندگیم


از تو دوباره من شدم با تو تموم شد خستگیم
 

IMG]

هنوز نمی داند ...



می دانم روزی با تن خسته و خیس


سوار بر قطرات درشت باران بر ناودان های چشمم فرود می آیی



و من تو را در انبوه مژگانم میزبان خواهم بود



و در آن لحظه چشمانم را با خیالی آسوده برای همیشه می بندم



تا دیگر دوریت را حس نکنم

٬


ای همصدای بی صدا ترین فریادهایم


حتی وقتی سکوت تنها حرفی ست که برای گفتن دارم!




عجیبه

هنوز هم قادر به گرفتن بهترین تصمیمات



در بدترین شرایط موجود در زندگی٬ هستم!



گاهی از وجود این قدرت های نسبی درخودم ٬به وحشت می افتم!



مدتی ست که دلم عجیب تنگ شده!



غمگین و منجمد !



فقط نگاه می کنم!

احساس میکنم چیزی در گلوم در حال منفجر شدنه!



با این حال حتی یک قطره هم از چشمانم نیومده


عادت من است ٬هنوز نتوانسته ام اهلی کنم خود را !

گمان می کنم کودکم ...
دختری درست شبیه پسر بچه های ۶ ساله و تخس!

که روزها با اسباب بازیهای جور وا جورشان نقش آدم بزرگ ها



را می گیرد و تمرین زندگی می کند



و شبهادر آغوش یک عروسک نرم و لطیف به خواب می رود



و خواب بادبادک های صورتی می بیند!



و هنوز نمی داند که کجا و برای چه کسانی بابد بخندد



و یا کجا باید گریه کند ...



هفت حیوان عجیب دنیا

آلپاکا

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم



آلپاکا گونه اهلی شده گونه شترهای جنوب آمریکا است که از گونه وحشی آلپاکاها گرفته شده است. ظاهر این حیوان مانند گوسفند است البته با رنگهایی متنوع و گردنی بلندتر، در حالیکه گوسفندها تنها در رنگ سفید پرورش داده می شوند.

آلپاکاها به صورت گله ای نگهداری می شوند و در طول سال در ارتفاعات کوههای آند، پروی جنوبی، بولیویای شمالی و شیلی شمالی که 3500 الی 5000 متر بالاتر از سطح دریا هستند می چرند.

آلپاکا بسیار کوچکتر از لاما است و برخلاف آنها برای باربری مناسب نیستند. اما الیاف فیبری در آنها با ارزش است که البته این الیاف پشمی نیستند. بافتهایی را که میتوان با استفاده از الیاف این حیوان بافت عبارتند از: پتو، ژاکت، کلاه، دستکش، روسری، انواع متنوعی از منسوجات و بارانی در امریکای جنوبی و ژاکت، جوراب و کت در دیگر قسمتهای جهان. این فیبرهای در بیش از 52 رنگ در پرو، 12 رنگ در استرالیا و 22 رنگ در آمریکا وجود دارند

میمون شبگرد هندی Tarsier

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم


میمون شبگرد هندی گونه مخصوصی از این خانواده است. تکامل ژنتیکی این میمون سالها مورد بحث قرار داشت تا آنکه آن را نزدیک به گروه simiansطبقه بندی نمودند.

میمون شبگرد هندیچشمانی درشت و پاهایی کشیده دارد. پاهایشان در امتداد استخوان قوزک پایشان است که البته نامشان نیز بر همین اساس برگزیده شده است. اصولا حشره خوار هستند و حشرانت را با پریدن بر روی آنها شکار می کنند اما از پرندگان و مارها نیز تغذیه می کنند. این میمونها در حین پریدن از درختی به درختی دیگر قادرند تا پرندگان را حتی در حال پرواز نیز شکار کنند. بارداری در این حیوانات 6 ماه به طول می انجامد و پس ازان تنها یک نوزاد به دنیا میآورند. میمون شبگرد هندی ذاتاً شبگرد است اما مانند دیگر حیوانات شبگرد ممکن است برخی از این میمونها در روز نیز فعالیتهایی زاید با کم داشته باشند. با این وجود بر خلاف دیگر حیوانات شبگرد فاقد روشنایی چشم در شب هستند. بعلاوه دارای ویژگیهای استثنایی حیوانات شبگرد نیز هستند.



سوسمار گردن چین دار

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم




نام سوسمار گردن چین دار یا سوسمار یا اژدهای چین دار به دلیل وجود لایه ای از پوست ناهموار که معمولاً به سمت سر و گردن این سوسمار تا شده انتخاب شده است. گردن این حیوان توسط ستون فقرات بلند و غضروفی حمایت می شود. این سوسمار در هنگام ترس دهانش را کاملاً باز میکند به نحویکه دهان صورتی و زردش کاملاً نامایان می شود، سپس پوست اطراف گردنش با باز می کند به صورتیکه رنگ نارنجی کمرنگ آن مشخص شود. البته این امر به تنظیم دمای بدن وی نیز کمک می کند.

طول حیوان بالغ به 1 متر می رسد. روی زمین با 4 دست و پا راه می روند. درهنگام خطر بر روی 4 پا می دوند و نهایتاً بر روی پاهای عقبی سرعت می گیرند. جنس نر این حیوان در دوران بلوغ و جوانی به طور قابل ملاحظه ای از جنس ماده آن بزرگتر است. پوست دور گردن و صدای هیس هیس این سوسمار به منظور ترساندن حیوانات شکارچی نیز کاربرد دارد. در هنگام حمله حیوانات شکارچی، سوسمار گردن چین دار با دو پای خود از نزدیکترین درخت بالا رفته و در بالاترین نقطه خود را مستتر می سازد.




بوزینه کوتاه قد

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم



این بوزینه نوعی میمون است که در جنگلهای بارانی برزیل غربی، جنوب شرقی کلومبیا، اکوادور و پروی شرقی زندگی می کند. این حیوان یکی از کوچکترین پستانداران نخستین است. طول بدن این حیوان بین 14 الی 16 سانتی متر(به استثنای دمی به طول 15 تا 20 سانتی متر) و کوچکترین میمون است. وزن جنس نر بوزینه کوتاه قد حدود 140 گرم و وزن جنس ماده ان در حدود 120 گرم است.

موهای بوزینه کوتاه قد گندم گون و دمش گرد است که گاه مکن است طول آن به اندازه بدنش باشد. دستهایشان مخصوص بالا رفتن از درخت و ویژگی بارز این گونه است. از دسته حیوانات همه چیز خور بوده و از میوه جات، برگها، حشرات و حتی گاهی از حیوانات خزنده کوچک نیز تغذیه می کنند. اگرچه غذای اصلیشان شیره درختان است. تخصص اصلی آنها در سوراخ کردن تنه درختان به کمک دندان پیشینشان است. متاسفانه بدلیل جثه کوچک و حرکات سریع به ندرت در محیط وحش دیده می شود. بوزینه کوتاه قادر است به مدت 11 سال در قفس زندگی کند.




ماهی بادکنک

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم



ماهی بادکنک در آبهای عمیق سواحل استرالیا و تاسمانیا زندگی میکند. بدلیل عدم دسترسی به محل زندگی این ماهی به ندرت توسط انسانها دیده می شود.

ماهی بادکنک در اعماقی از دریا زندگی می کند که فشار آب بسیار بیشتر از فشار سطح دریا است، بنابراین کیسه های گاز در آنجا غیر قابل استفاده هستند. برای آنکه این ماهی بتواند در آب شناور بماند، گوشتی ژلاتینی با چگالی کمتر از چگالی آب دارد و همین ام رموجب می شود تا ماهی بادکنکی بدون صرف میزان زیادی از انرژی در سطح آب شناور بماند. از آنجاییکه ماهی بادکنکی مواد معلقی را که در روبرویش شناور هستند را می خورد بنابراین عدم داشتن ماهیچه یک خصوصیت منفی محسوب نمی شود.


پلاتیپوس

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم




پلاتیپوس یک نیمه آبزی و ساکن مناطق استرالیای غربی و تاسمانیا است که به همراه 4 گونه جوجه تیغی استرالیایی یکی از 5 گونه باقی مانده پستانداران تخم گذار است. این دسته تنها پستاندارانی هستند که به جای به دنیا آوردن نوزاد تخم ریزی می کنند. اگرچه شماری از گونه های مشابه یافت شده است اما پلاتیپوس تنها باقی مانده از نژادش است.

ظاهر عجیب این پستاندار تخم گذار با منقاری شبیه اردک به نظر تقلبی می رسد. پلاتیپوس یکی از پستاندارن زهر دار است.در قسمت پاهای پشتی جنس نر این حیوان شاخکی حاوی سم وجود دارد که این سم بسیار برای انسانها دردناک است. پلاتیپوس بدلیل خصوصیات بیولوژیکی تکاملی بسیار مورد توجه محققان قرر دارد.

تا اوایل قرن 20 پلاتیپوس را به دلیل پوستش شکار می کردند اما بعدها مورد محافظت قرار گرفت.




خرچنگ Yeti

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم


در سال 2005 در اقیانوس آرام کشف شد. طول این خرچنگ 10 پا تقریباً 15 سانتی متر است و بدلیل مقدار کرک (کرک مانند) سفیدی که بدنش را پوشانده است قابل توجه می باشد.

این خرچنگ در مارس 2005 توسط گروه رابرت ویرجینهوک که درباره آبزیان آکواریومی تحقیق می کردند کشف و در 7 مارس 2006 گزارش داده شد. چشمان این حیوان بسیار ریز و فاقد رنگدانه است به نحویکه کور به نظر می رسد.

انبرهای پرمویش حاوی باکتری filamentous است که از آن برای رفع مسمومیت مواد معدنی موجود در آب استفاده می کند. اگرچه که یک موجود گوشتخوار است اما ممکن است از این باکتریها تغذیه کند. البته گاهی جلبکهای سبز و میگوهای کوچک نیز را می خورد